آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۵
ایران زمین
۱۵

60 سد جدید در کشور ساخته می شود

مشاور وزیر نیرو گفت: 60 سد جدید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور اجرا می شود.

اکبر صادقی در سی و هشتمین کارگروه انسجام بخشی امور آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: تاکنون 17 سد آماده بهره برداری شده و طبق برنامه ریزی و هدفگذاری انجام شده هر ماه یک سد جدید در کشور افتتاح خواهد شد.

وی از حل مشکل آب عجبشیر خبر داد و گفت: با تصمیمات گرفته شده مشکل آب این شهرستان به عنوان یکی از طرح های اولویت دار استان مرتفع می شود.

صادقی همچنین از حل مشکل فاضلاب شهرستان بناب به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: پیگیری های لازم برای جبران عقب ماندگی این طرح با تامین اعتبار ویژه انجام می شود و در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار می گیرد.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این آیین میزان اعتبار برای انجام تعهد مدیریت پروژه های استان را بیش از 8500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از کل این مبلغ حدود 390 میلیارد ریال و در حدود 5 درصد کل مبلغ اختصاص یافته است.ارسلان هاشمی افزود: 20 طرح وزارت نیرو در سطح استان در قالب طرح های مهر ماندگار تعریف شده که تمام آنها در حوزه آب بوده و پیش از پایان کار دولت دهم به بهره برداری می رسد.وی گفت: دولت در آذربایجان شرقی از مجموع طرح های نیمه تمام، 58 طرح را در مرحله نخست در قالب طرح های مهر ماندگار قرار داده که بیشترین طرح ها مربوط به حوزه مدیریت آب است.

هاشمی اظهارکرد: آبرسانی به تبریز از جمله این طرح هاست که در زمره طرح های زیر نظارت سازمان بهداشت جهانی به عنوان یکی از پنج شهر منتخب در سطح جهان است.

وی با اشاره به انتقال خط دوم آب زرینه رود به تبریز یادآور شد: با اجرای این طرح کمبود آب 24 شهر و 337 روستا با بیش از 5/3 میلیون نفر جمعیت و تمام مراکز صنعتی مسیر در آذربایجان شرقی برای 20 سال تامین می شود.