آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
جهان
۶

ابراز نگرانی آمریکا از تشدید درگیری ها بین ترکیه و سوریه

وزیر دفاع آمریکا تداوم تبادل آتش توپخانه میان سوریه و ترکیه را موجب افزایش نگرانی ها نسبت به بالاگرفتن درگیری و گسترش آن به کشورهای همسایه دانست.

به گزارش ایسنا، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: واشنگتن از مجراهای دیپلماتیک خود استفاده می کند تا نگرانی ها درباره گسترش این درگیری را منتقل کند. اظهارنظر پانه تا به دنبال هشدار رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه مبنی بر این که کشورش فاصله چندانی با جنگ با سوریه ندارد، بیان می شود. آتش باری مرزی بین ترکیه و سوریه روز گذشته نیز به صورت محدود ادامه داشت. در یک خبر دیگر به گزارش ایسنا، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد ترکیه پیشنهاد می کند فاروق الشرع، جانشین بشار اسد شود.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی تاکید کرد: فاروق الشرع فردی کاملامنطقی است و می تواند به جای بشار اسد در راس دولت انتقالی در سوریه قرار بگیرد تا به این وسیله به جنگ داخلی سوریه پایان داده شود. این اظهارات در حالی بیان می شود که ارتش و نیروهای امنیتی سوریه می گویند مناطق قدسیا و الهامه در استان ریف و شمال دمشق را از وجود مهاجمان مسلح پاکسازی کرده اند. به گزارش ایرنا، یک مخفیگاه افراد مسلح نیز در روستای بیت عوان در استان لاذقیه و در غرب سوریه؛ شناسایی و منهدم شد. در این عملیات چهار دستگاه خودروی افراد مسلح منهدم شد. روز شنبه نیز نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در چند عملیات مختلف در شهرهای سوریه 88 دستگاه خودروی افراد مسلح را که 20دستگاه آنان مجهز به مسلسل بود، در نقاط مختلف این کشور منهدم کردند.