آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
جهان
۶

اعتراض دوباره مردم اسپانیا و یونان به ریاضت اقتصادی

هزاران نفر از مردم اسپانیا عصر شنبه در شهر مادرید باردیگر به برنامه های ریاضت اقتصادی دولت اعتراض کردند.

به گزارش فارس، تظاهرکنندگان به برنامه دولت مبنی بر کاهش بودجه خدمات درمانی و آموزشی اعتراض کردند. این در حالی است که اقتصاد اسپانیا دومین مرحله از رکود را سپری می کند و بالاترین نرخ بیکاری را در منطقه یورو دارد.

این تظاهرات در مرکز شهر مادرید برگزار شد و حاضران بنرهایی را حمل می کردند که روی آنها نوشته بودند: «نه کاهش و نه خصوصی سازی»

بسیاری از حاضران در این تظاهرات، کارمندانی بودند که سال آینده دستمزد آنها قطع خواهد شد. یکی از حاضران در این تظاهرات گفت: من در بیمارستان کار می کنم، اما به نظر می رسد بزودی شغل خودم را از دست می دهم؛ چرا که سی ام اکتبر قراردادم تمام می شود و تمدید هم نخواهد شد.

وی افزود: این موضوع نه تنها بر بیمارستان، بلکه بر بخش های آموزش، خدمات عمومی و دیگر بخش ها تاثیر دارد. اسپانیا که از سال 2008 به بعد با مشکلات شدید اقتصادی روبه رو شده، اکنون برای چندمین بار خود را ناگزیر به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی می بیند. دولت این کشور بتازگی جزئیات لایحه بودجه سال 2013 را به پارلمان این کشور تقدیم کرد که در آن کاهش شدید بودجه های عمومی پیش بینی شده است.

از یونان نیز خبر می رسد دانش آموزان یونانی در تسالونیکی دومین شهر بزرگ یونان علیه کاهش بودجه های آموزشی تظاهرات کردند. بر اساس این گزارش، دانش آموزان با استفاده از طبل و سازدهنی در اعتراض به کاهش هزینه های آموزشی از جمله هزینه های سرویس مدارس به خیابان ها آمدند.

این در حالی است که آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان درباره امکان شکست برنامه های ریاضتی در این کشور هشدار داده بود.