آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
جهان
۶

ستاد انتخاباتی اوباما پولدار شد

مساله تامین کمک های مالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله مسائلی است که نقش مهمی در پیروزی نامزدها دارد. بخشی از این کمک ها از سوی افراد عادی و طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه انجام می شود. دموکرات ها که در اولین مناظره خود با نامزد جمهوریخواهان چندان موفق نبودند، حال می گویند ستاد انتخاباتی آنها بشدت پولدار شده است.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما و دموکرات ها در ماه سپتامبر 181 میلیون دلار کمک مالی را برای ستاد انتخاباتی خود جمع آوری کردند. این بالاترین میزان کمک مالی است که از آغاز رقابت انتخاباتی در آمریکا برای دموکرات ها جمع آوری شده است. ستاد انتخاباتی اوباما در همین زمینه در صفحه توییتر خود اعلام کرد: یک میلیون و 825 هزار و 813 نفر به ستاد انتخاباتی اوباما در مجموع 181 میلیون دلار در ماه سپتامبر کمک کرده اند. در ادامه این خبر آمده است: حتی اگر شما پنج دلار هم کمک کرده باشید، این کمک بسیار سازنده بوده است و میانگین مشارکت های مردمی 53 دلار تخمین زده می شود.

البته ستاد انتخاباتی اوباما در سپتامبر 2008 میزان 193 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده بود که در سال 2012 این رقم پایین تر است. از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی میت رامنی، کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز اطلاعاتی درباره کمک های مالی جمع آوری شده توسط این ستاد اعلام نکرده است.