آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
فرهنگ و هنر
۵

اجرای 8 نمایش در اولین روز جشنواره تئاتر کودک

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اجرای پنج نمایش صحنه ای از حسن معجونی، نیما بیگلریان، محسن پورقاسمی، سعید تشکری و مرضیه درخشان کار خود را از امروز در همدان آغاز می کند.

به گزارش روابط عمومی این جشنواره، بخش صحنه ای جشنواره با اجرای پنج نمایش در ساعت 10 صبح کار خود را آغاز می کند.

نمایش «مترسگ» نوشته و کارگردانی حسن معجونی در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری بوعلی، نمایش «ستاره های جیبی» به کارگردانی نیما بیگلریان در پلاتوی همین مجتمع و نمایش «گلاب کار» محسن پورقاسمی در تالار هنر، نمایش «من و تو بستور» نوشته و کارگردانی سعید تشکری در مجتمع آوینی و نمایش «کوسه گلینگ» به کارگردانی مرضیه درخشانی در کانون مهدیه روی صحنه می روند. این نمایش ها در نوبت های 10 صبح، 16 و 18 عصر اجرا می شوند.

اولین روز جشنواره در بخش پژوهش و کارگاه های آموزشی نیز با برپایی سه کارگاه آموزشی همراه می شود. اولین جلسه کارگاه «اقتباس و دراماتورژی در تئاتر کودک و نوجوان» با حضور دکتر بهرام جلالی پور از ساعت 14 در سینما کانون برپا خواهد شد.

تپه مصلی، آرامگاه بوعلی و بوستان مردم هم در نخستین روز جشنواره میزبان اجرای نمایش های خیابانی می شوند که در نوبت های 11 صبح، 17 و 19 عصر خواهد بود که در هر سه مکان به اجرا در می آیند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از شانزدهم تا بیست و دوم مهر با دبیری شهرام کرمی در همدان برگزار می شود.