آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۷
فرهنگ و هنر
۵

اعلام برنامه های روز بزرگداشت حافظ

رئیس بنیاد فارس شناسی با اعلام برنامه های روز بزرگداشت حافظ، گفت: پرداختن به حافظ زمان نمی شناسد، چرا که حافظ به عنوان مولفه جدایی ناپذیر هویت ایرانی اسلامی ما متعلق به همه دوره هاست.

به گزارش ایسنا، منصور طبیعی، رئیس بنیاد فارس شناسی در نشستی برای تشریح برنامه های یادروز حافظ در بیستم مهر ماه گفت: در هیچ برنامه ای غیر از بزرگداشت حافظ، شاهد حضور مسئولان درجه اول نظام در شیراز نبودیم و این برنامه از 15سال گذشته تاکنون هر سال با حضور مسئولان برجسته کشور برگزار شده است.

رئیس بنیاد فارس شناسی افزود: امسال شانزدهمین دوره یادواره حافظ در شیراز برگزار می شود که به این مناسبت برنامه های متنوع فرهنگی هنری پیش بینی شده است.

او از حضور حافظ پژوهان روسیه در نشست علمی یادروز حافظ خبر داد و افزود: تعدادی از حافظ پژوهان کشورهای دیگر برای شرکت در نشست علمی یادروز حافظ دعوت شده اند که تاکنون حضور حافظ پژوهان روسیه در این مراسم قطعی شده است. طبیعی گفت: هشت حافظ پژوه در همایش های حافظ شناسی و نشست های علمی حافظ شرکت می کنند و درباره «مفهوم زمان و زمانه از دیدگاه حافظ» مقالاتی را ارائه خواهند کرد.

او اضافه کرد: اجرای یادروز حافظ فقط منحصر به شیراز نیست، بلکه شهرهای دیگر کشورمان همراه تعداد دیگری از کشورها نظیر ترکیه، کویت و ژاپن، آیین بزرگداشت حافظ را در قالب برنامه هایی اجرا می کنند. رئیس بنیاد فارس شناسی از برپایی همایش بزرگ حافظ شناسی در شیراز خبر داد و گفت: در این همایش که در تالار اسناد ملی شیراز برگزار خواهد شد، 120 سند و تصویر منتشرنشده با محوریت سیر تاریخی در انتشارات و آرامگاه حافظ به نمایش درمی آید.