آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۸
جهان
۶

حمله تانک های رژیم صهیونیستی به خان یونس

روز یکشنبه تانک های رژیم صهیونیستی حدود 15 گلوله به سمت شرق خان یونس شلیک کردند که در نتیجه این حمله، خسارت های زیادی به مناره های دو مسجد وارد شد.در جریان این حمله توپخانه ای یک شهروند فلسطینی نیز زخمی شد.

در همان روز یک جنگنده رژیم صهیونیستی، موتورسیکلتی را که دو نفر سوار آن بودند در محله البرازیل در رفح با دو فروند موشک هدف قرار داد که در نتیجه این حمله ده شهروند فلسطینی زخمی شدند. به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در گفت و گو با خبرگزاری قدس پرس تاکید کرد در جریان این حمله ده شهروند فلسطینی زخمی شدند که حال سه نفر از مصدومان وخیم است. پنج کودک نیز از جمله مجروحان هستند. در پاسخ به این حملات گروه های مقاومت چند موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کردند.

درهمین ارتباط ابوعبیده، سخنگوی گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد بمباران پایگاه های دشمن در روز یکشنبه تنها برای ارسال این پیام به رژیم صهیونیستی بود که مقاومت اجازه نخواهد داد دشمن با بهانه های واهی به حملات خود ادامه دهد. وی اشاره کرد که این عملیات مشترک میان گردان القسام و گردان های القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) نشان دهنده هماهنگی بالای گروه های مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی است. ابوعبیده اظهار کرد تداوم دشمنی و حمله به نوار غزه واکنش قوی تر و گسترده تر از سوی مقاومت فلسطینی را به دنبال خواهد داشت.

روزگذشته نیروهای مقاومت اعلام کردند تعدادی از پایگاه های ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره و موشک هدف قرار داده اند و این اقدام در پاسخ به حمله اخیر این رژیم به رفح بوده است که طی آن چند نفر زخمی شدند. به نوشته روزنامه صهیونیستی معاریو، در حمله تلافی جویانه مجاهدان فلسطینی، حدود 40 موشک از غزه به سوی مناطق صهیونیست نشین شلیک شده است.