آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
صفحه اول
۱

معاون وزیر امور خارجه: ارتش آزاد سوریه مسئول حفظ جان 47 زائر ایرانی است

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر این که گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» مسئول حفظ جان 47 زائر ایرانی ربوده شده در دمشق است، گفت: به آزادی شهروندان ایرانی گروگان گرفته شده خوشبین هستیم.

حسین امیرعبداللهیان درباره آخرین وضعیت زائران ایرانی ربوده شده در دمشق افزود: گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» شعار مبارزه را سر می دهد اما در عمل از روش های تروریستی و آدم ربایی استفاده می کند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا عربستان سعودی از ادامه حضور در کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه که از سوی محمد مرسی رئیس جمهوری مصر پیشنهاد شده، کناره گیری کرده است؟ گفت: عدم حضور عربستان سعودی در دو نشست اخیر (قاهره و نیویورک) جای تامل دارد. وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران ابتکار آقای مرسی را به عنوان یک راهکار سیاسی تایید می کند، تاکید کرد: معتقدیم برخلاف نظر برخی طرف های منطقه ای و خارجی، نکته کلیدی در ابتکار رئیس جمهوری مصر همانند جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل این است که راهکار حل بحران سوریه را صرفا سیاسی می داند نه نظامی و امنیتی.

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام نشست های برگزار شده با دفاع قوی از مردم سوریه و طرح اصلاحات آقای بشار اسد، بر ضرورت توقف فوری خشونت، کنترل مرزها، مسلح نکردن گروه های بی مسئولیت و همچنین ضرورت گفت و گو میان معارضه، نمایندگان آحاد مردم سوریه و حکومت تاکید کرده است.