آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۷
صفحه اول
۱

دیدار هیات ایرانی با وزیر کشور قطر

مدیرکل امنیتی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در دوحه پایتخت قطر با وزیر مشاور در امور داخلی قطر دیدار و گفت وگو کرد.

دمیاد مدیرکل امنیتی وزارت کشور که به دعوت رسمی کشور قطر جهت شرکت در هفتمین اجلاس میلیپول قطر در راس هیاتی به دوحه سفر کرده است دیروز با شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی وزیر مشاور در امور داخلی قطر دیدار و ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه مصطفی محمدنجار وزیرکشور به طرف قطری، راه های گسترش امنیتی فیمابین را بررسی کردند.

مدیرکل امنیتی وزارت کشورمان در این دیدار که در حاشیه اجلاس برگزار گردید گزارشی از آخرین اقدامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و آرامش در مرزهای جنوبی کشورمان و همچنین برگزاری موفق اجلاس جنبش غیرمتعهدها ارائه کرد. شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی وزیر مشاور در امور داخلی قطر ضمن تشکر از حضور هیات ایرانی در این اجلاس متقابلا خواستار ابلاغ سلام های گرم خود به همتای ایرانی شد و همچنین ضمن تقدیر از برگزاری موفق اجلاس بین المللی غیرمتعهدها و موفقیت این اجلاس، حضور امیر قطر در این نشست را نشانه علاقه و عمق روابط دو کشور ایران و قطر دانست و با توجه به توافقنامه امنیتی امضا شده بین دو کشور، اظهار امیدواری کرد تا نسبت به اجرایی شدن بندهای این توافق اقدامات لازم اجرایی صورت گیرد.

همچنین در این دیدار، عبدالله سهرابی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر اظهار داشت: امسال در هفتمین نشست میلیپول، 265 شرکت تولید کننده تجهیزات و امکانات و لجستیک امنیتی انتظامی از 38 کشور جهان حضور دارند.