آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۳
جهان
۶

تیراندازی اشتباهی به رئیس جمهور موریتانی

دولت موریتانی از زخمی شدن رئیس جمهور این کشور پس از تیراندازی اشتباه یک گشت نظامی به کاروان حامل وی خبر داد. به گزارش ایسنا، منابع مطلع در گارد ریاست جمهوری و ارتش موریتانی ضمن اعلام این خبر گفتند ولد عبدالعزیز، رئیس جمهور موریتانی در نواکشوط، پایتخت این کشور و در یک بیمارستان نظامی تحت درمان قرار گرفته است.

این منابع آگاه به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکردند و هنوز مشخص نیست علت اصلی این شلیک اشتباه از سوی گشت ارتش به سوی کاروان حامل رئیس جمهوری موریتانی چه بوده است. حمدی ولد محجوب، وزیر اطلاع رسانی موریتانی به تلویزیون دولتی این کشور گفت: کاروان رئیس جمهور که در حال بازگشت به پایتخت بود، به اشتباه هدف تیراندازی قرار گرفت. بنا به گفته محجوب، یگان نظامی ای که اقدام به این تیراندازی کرد، نمی دانست این کاروان رئیس جمهور و همراهانش است. وی افزود: ملت موریتانی مطمئن باشند حال رئیس جمهور خوب است و در بیمارستان ملی درمان می شود. او به طور سطحی زخمی شد و هنگام رسیدن به بیمارستان با پای خود و بدون هیچ مشکلی وارد بیمارستان شد.

از سوی دیگر، اخبار متفاوتی از شرایط بد جسمانی رئیس جمهور منتشر و اعلام شده وی برای درمان به خارج از کشور منتقل شده است.

صحبت از تیراندازی به سوی ولد عبدالعزیز باعث شد این بحث به وجود آید که ممکن است وی هدف حمله شبه نظامیان قرار گرفته باشد. وی پس از کودتای سال 2008، در انتخابات سال 2009 به عنوان رئیس جمهور موریتانی انتخاب شد و هم اکنون از جانب کشورهای غربی چون فرانسه به عنوان یکی از عاملان کلیدی در مقابله با القاعده در منطقه به شمار می رود.