آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۲۰
جامعه
۱۳

رییس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان خبر داد

اعلام آمادگی دانشگاه ها برای برگزاری نشست های تخصصی همسریابی

ایسنا| رییس مرکز مطالعات راهبردی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری نشست های تخصصی یک روزه و ارائه توصیفی و تحلیلی نتایج پژوهش های انجام شده در زمینه انتخاب همسر در این نشست ها خبر داد.

محمد تقی حسن زاده با اشاره به اینکه تاکنون سه نشست تخصصی در زمینه انتخاب همسر برگزار شده است، افزود: «این نشست ها برای آگاه سازی، انتقال اطلاعات و مطالعات است و نتایج ارائه شده در آن از طریق پژوهش هایی که به واسطه وزارت ورزش و جوانان انجام می گیرد، به دست می آید. مشکلات زوجین در پنج سال اول ازدواج، بررسی عوامل موثر در تغییر سن ازدواج، بررسی علل و عوامل موثر بر درخواست طلاق و بررسی تاثیر روابط و معاشرت با جنس مخالف قبل از ازدواج از جمله مباحث و موضوعاتی است که در نشست های تخصصی در زمینه همسریابی مطرح می شود. نشست های تخصصی یک روزه در زمینه همسریابی هر هفته یا دو هفته یک بار با حضور کارشناسان و مدیران حوزه ازدواج برگزار می شود و این در حالی است که به تازگی دانشگاه ها نیز برای برگزاری این نشست ها در محل دانشگاه اعلام آمادگی کرده اند.»

همچنین مدیر گروه دفتر برنامه ریزی ازدواج و نهاد خانواده وزارت ورزش و جوانان از در دستور کار بودن پیش نویس طرح سامانه ملی ازدواج و خانواده خبر داد. نوشین نبئی در این خصوص افزود: «مراحل اجرایی طرح سامانه ملی ازدواج و خانواده درحال پیگیری است ولی هنوز نهایی نشده و نیازمند هماهنگی دستگاه های مختلف است. ایجاد سامانه ملی اطلاعاتی و تحلیل وضعیت ازدواج، تشکیل و تحکیم خانواده های جوان، ایجاد بانک های تخصصی اطلاعات ازدواج و تحکیم خانواده و ایجاد شرایط تسهیل امر ازدواج از مهم ترین اهداف طرح سامانه ملی ازدواج و خانواده است. جوانان، خانواده ها، کارشناسان و صاحب نظران، گروه های مرجع و دستگاه ها از مخاطبان سامانه ملی ازدواج و خانواده اند.»