آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۲۰
فرهنگ و هنر
۵

صعود 325 واحدی شاخص کل

اعتماد| درنتیجه معاملات روز گذشته متغیرهای بازار رشد پرسرعتی را تجربه کردند و بیش از یک درصد به ارزش شاخص افزوده شد. در بازار این روز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر، پارسیان و پالایش نفت بندر عباس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 325 واحدی این متغیر را رقم زدند و در نتیجه این صعود شاخص به رقم 28 هزار و 981 رسید و در آستانه وورد به مرز 29 هزار واحد ایستاد. شاخص صنعت نیز 321 واحد بالارفت و در رقم 23هزار و 890 رسید. شاخص آزاد شناور نیز 474 واحد افزایش یافت و شاخص 50 شرکت فعال تر با صعودی 22 واحدی روبه رو شد. در نتیجه معاملات این روز شاخص بازار اول 233 واحد رشد کرد و در رقم 23هزار و 724 ایستاد و شاخص بازار دوم با صعودی 698 واحدی مواجه شد. معامله گران در این روز 257 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 833 میلیارد ریال در 25 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت به نمادهای سرمایه گذاری بوعلی، شیشه همدان، پمپ سازی ایران، صنایع لاستیکی سهند، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، باما و سیمان دورود اختصاص یافت.

این در حالی بود که نمادهای قطعات اتومبیل ایران، نیرو محرکه، گرانیت بهسرام، رینگ سازی مشهد، مخابرات، تایدواتر خاورمیانه و کابل البرز با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

پربیننده ترین نمادهای بازار نیز سایپا، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، کالسیمین، ملی مس، ایران خودرو و قند پیرانشهر بودند. سنگین ترین صف های خرید نیز به نمادهای خوراک دام پارس، سیمان غرب، پاکسان، خوراک دام پارس، پارس مینو، سیمان فارس و خوزستان اختصاص یافت. این در حالی بود که سنگین ترین نمادهای بازار نیز به نمادهای مپنا، ایران خودرو، پارس سوییچ، البرز دارو، داروسازی فارابی، آلومتک و گروه توسعه ملی اختصاص یافت. از 257 میلیون سهمی که مورد معامله قرار گرفت بیشترین حجم معاملات به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، مخابرات، سرمایه گذاری بوعلی، ملی مس، سرمایه گذاری سایپا و سرمایه گذاری توکافولاد اختصاص یافت. همچنین بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، ملی مس، نفت و گاز پارسیان، کالسیمین، پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی اراک بود. در پایان این معاملات ارزش روز بازار به رقم 131 هزار میلیارد تومان رسید.