آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
اقتصاد
۴

فروش روزانه 15 میلیون لیتر بنزین آزاد در جایگاه ها

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان این که هم اکنون حدود 5/2 میلیارد لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است، از عرضه نامحدود بنزین آزاد 700 تومانی در جایگاه های سوخت خبر داد.

علی ربیعی در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضع عرضه بنزین آزاد 700 تومانی در جایگاه های سوخت، گفت: هم اکنون هیچ گونه محدودیتی در عرضه بنزین آزاد در جایگاه های سوخت وجود ندارد.این مقام مسئول متوسط مصرف بنزین آزاد توسط هر دستگاه خودروی شخصی را ماهانه حدود 30 لیتر عنوان کرد و افزود: همچنین به طور میانگین روزانه 15میلیون لیتر بنزین آزاد 700 تومانی در جایگاه های سوخت عرضه می شود.

وی با یادآوری این که از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به بیش از 64 میلیون لیتر افزایش یافته است، بیان کرد: این در حالی است که هم اکنون بیش از 85 درصد مردم دارای ذخیره سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی در کارت هوشمند سوخت خود هستند.

ربیعی، ذخیره فعلی بنزین 400 تومانی کارت های هوشمند سوخت را حدود دو میلیارد و 500 میلیون لیتر عنوان کرد و یادآور شد: هرگونه تغییر در سهمیه یا قیمت سوخت خودروها در کارگروه سوخت تصمیم گیری و از طریق ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اعلام خواهد شد.