آرشیو شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۷
ورزش
۱۸

کرش: نباید ذوق زده شویم

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد که نباید از پیروزی مقابل کره جنوبی ذوق زده شد، چرا که ماموریت صعود ایران به جام جهانی هنوز به پایان نرسیده است.

کارلوس کرش با بیان این که هیچ وقت نباید از نتایج به دست آمده بیش از حد خوشحال شد، افزود: وقتی ما یک هدف خاص و شفاف داریم، باید همواره به آن اعتقاد داشته و برای رسیدن به آن تلاش کنیم؛ چرا که پستی و بلندی بعضا پیش می آید، اما مهم اعتقاد به هدف و کارمان است. در این راه باید گاهی به انتقادها گوش داد و از آنها درس گرفت.

وی با اشاره به این که حضور 100 هزار نفری تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی برای او یک روز به یادماندنی را رقم زد، افزود: باید سعی کنیم یکسان و بدون اشتباه عمل کنیم، بعد از باخت تیم ایران به لبنان و زیرسوال رفتن تعهد بازیکنان، تمام سعی ما و بازیکنان بر این بود که جواب انتقادها را فقط در زمین بدهیم. مهم همین بود که با تلاش و کوشش بتوانیم عملکرد خوبی در زمین مسابقه داشته باشیم و جوری کار کنیم که تماشاگران به بازی ما افتخار کنند. خوشحالم که بازیکنان این را ثابت کردند و نشان دادند می توانند نتیجه ضعیف گذشته را جبران کنند.

سرمربی تیم ملی که در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم حضور یافته بود، درباره چگونگی دعوت بازیکنان به تیم ملی و انتقادهایی که در این رابطه متوجه اوست، تصریح کرد: چهار ویژگی در بازیکنان اهمیت زیادی دارد که شامل وضعیت روحی، تکنیکی، تاکتیک پذیری و جسمانی است و در آخر نیز تجربه ای که بازیکنان می توانند به تیم ملی بیاورند. معتقدم باید بازیکنانی به تیم ملی دعوت شوند که مثمر ثمر باشند، چون تیم ملی محلی برای یاد گرفتن نیست. قطعا بازیکنانی که در این چهار ویژگی شرایط خوبی داشته باشند، ما می توانیم آنها را به تیم ملی دعوت کنیم. ما زمان زیادی برای جشن گرفتن نداریم و باید برای آینده سخت کار کنیم.