آرشیو چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۴۱
فرهنگ و هنر
۵

عوامل تولید این فیلم چند میلیاردی دسته جمعی استعفا دادند

پروژه «لاله» همچنان حاشیه می آفریند

با استعفای دسته جمعی عوامل پروژه «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد، «پروانه پرتو» جایگزین «علیرضا سبط احمدی» برای تهیه این فیلم شد.

به گزارش فارس، به دلیل عدم هماهنگی ها و پیشرفت کار و همچنین نبود آینده ای روشن برای تولید فیلم «لاله»، عوامل این پروژه دسته جمعی استعفای خود را به «شفیع آقامحمدیان» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سرمایه گذار پروژه و همچنین «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی اعلام کردند.

در پی این استعفا که ده روز پیش صورت گرفته، اما رسانه ای نشده است، شفیع آقا محمدیان، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، اسدالله نیک نژاد کارگردان این پروژه سینمایی و جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی درباره آینده ساخت «لاله» جلسه فوری برگزار کردند.

حضور عوامل جدید به جای سینماگران مستعفی و جایگزینی پروانه پرتو به عنوان تهیه کننده، معرفی عوامل جدید و اعلام نهایی تاریخ آغاز پروژه از جمله بحث های این نشست سه نفره بین مدیران سینما و اسدالله نیک نژاد کارگردان این اثر سینمایی بوده است.

تاکنون علیرضا سبط احمدی تهیه کننده، طراح صحنه، برنامه ریز، مدیر تدارکات، جانشین تولید، طراح لباس، مدیر تولید، دستیار کارگردان، مدیر تدارکات و مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی از همکاری در این پروژه استعفا دادند.

ایرج رامین فر، طراح صحنه مستعفی این پروژه در این باره به مهر، گفت: ما در جریان تولید این کار و به راه افتادن پروژه مشکلاتی داشته ایم که بخشی از آن استعفا به این موضوع بر می گردد.

«لاله» با بودجه میلیاردی و زیر نظر مستقیم رئیس سازمان سینمایی و به کارگردانی اسدالله نیک نژاد قصد دارد تا زندگینامه یک زن راننده مسابقات رالی را روایت کند و پیش از این انتقادات زیادی به ساخت آن از سوی برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان مطرح شده است.

استعفای دسته جمعی عوامل «لاله» در حالی در اواسط پیش تولید انجام شد، که اخباری مبنی بر تولید دومین پروژه میلیاردی سال توسط «روح الله شمقدری» (برادر جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی) با بودجه ای 5/7 میلیارد تومانی منتشر شده است.