آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
صفحه اول
۱

کدخدایی: محدود شدن اختیارات شورای نگهبان را نمی پذیریم

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که محدود شدن اختیارات شورای نگهبان را نمی پذیریم، گفت: اگر مصوبه مجلس در مورد اصلاح قانون انتخابات با وظایف نظارتی شورای نگهبان مغایرت داشته باشد، مورد ایراد قرار می گیرد.

عباسعلی کدخدایی در گفت وگو با فارس درخصوص نظر شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد: ارائه نظر نهایی شورای نگهبان در مورد اصلاحات اعمال شده در قانون انتخابات منوط به دریافت مصوبه از سوی مجلس و بررسی آن در جلسه عمومی با حضور اعضای شورای نگهبان است.

کدخدایی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای نگهبان اصلاحات اعمال شده در قانون انتخابات را به صورت غیررسمی هم مورد بررسی قرار نداده است، گفت: نظرات شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات فقط در حد کارشناسی بوده است و کارشناسان ما فقط در جلسات مجلس حضور داشتند و نظرات کارشناسی خود را ارائه داده اند.

وی درخصوص جمع آوری امضا برای تائید رجل سیاسی یا مذهبی بودن افراد هم تصریح کرد: در مورد رجل سیاسی و مذهبی بودن، ابهام وجود دارد و باید این ابهام به گونه ای رفع شود. فکر می کنم اعضای شورای نگهبان این موضوع را نپذیرند که محدودیت هایی برای تائید رجل سیاسی و مذهبی بودن قرار بگیرد چرا که ممکن است این شرایط در دوره ای متفاوت باشد و اختیارات شورای نگهبان را محدود کند بر همین اساس احتمال نپذیرفته شدن این موضوع وجود دارد.