آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
ایران زمین
۱۵

زنجان به گیلان نزدیک می شود!

رئیس اداره راه و شهرسازی طارم گفت: با بازگشایی جاده آب بر به شفت، جاده زنجان به گیلان کوتاهتر می شود.

به گزارش فارس، حمیدرضا نجفی افزود: در حال حاضر عملیات احداث محور آب بر، شفت فومن به طول 90 کیلومتر از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

وی با بیان این که پروژه مذکور یکی از طرح های مهم و بزرگ راه و شهرسازی است، افزود: قطعه نخست این پروژه از روستای سرخه دیزج 12 کیلومتر به طرف شهر آب بر توسط شرکت سیمان خمسه در حال اجراست.

رئیس اداره راه و شهرسازی طارم با اشاره به این که بهره برداری از این پروژه نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی جاده قزوین رشت خواهد داشت، افزود: استان زنجان به علت قرار گرفتن در کریدور شمال و شمال غرب و گردشگرپذیر بودن از مناطق پرترافیک کشور است.

وی با بیان این که این محور نقش مهمی در بار ترافیکی آزاد راه قزوین رشت در قسمت منجیل رودبار خواهد داشت، ادامه داد: یکی از اولویت های اجرایی این پروژه کاهش طول مسیر، کاهش مصرف سوخت و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی و توزیع بار ترافیکی آزادراه قزوین رشت بویژه در قسمت امامزاده هاشم (رشت) است.

نجفی با اشاره به این که پروژه مذکور از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است و از محل منابع ملی تامین می شود، اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح مسیر ارتباطی زنجان با گیلان کوتاه تر می شود و هزینه ها نیز تا حد بسیاری کاهش پیدا می کند.رئیس اداره راه و شهرسازی طارم با بیان این که اجرای این طرح کمک شایانی به جذب گردشگر می کند، افزود: این امر در کاهش مسافت و کوتاه تر شدن مسیر استان های شمال غرب با استان گیلان، دریای خزر و بندرانزلی در شمال کشور می شود.وی اجرای این طرح را موجب خروج طارم از بن بست دانست و افزود: از دیگر مزایای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.