آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
اقتصاد
۴

در صورتی که تغییرات تا پنجم اعلام شود در یارانه های همان ماه اعمال می شود

خانوارها تغییر در اطلاعات یارانه ها را به پلیس + 10 اعلام کنند

معاون یارانه های مستقیم سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: پرداخت یارانه نقدی عطف به ماسبق نمی شود و خانوارهایی که نیاز به اصلاح اطلاعات خانوار دارند، باید بدون فوت وقت اطلاعات خود را اصلاح کنند.

سیدجلال الدین عارفیان، روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در صورت دریافت اطلاعات دیرهنگام در مراحل بعدی امکان پرداخت یارانه واریز شده ماه های گذشته و مراحل قبلی دیگر وجود ندارد.

وی افزود: خانوارهایی که دارای تغییراتی دراطلاعات خود هستند باید در شهرستان ها به فرمانداری و در تهران به دبیرستان البرز مراجعه کنند. این مقام مسئول افزود: همچنین این خانوار ها باید اطلاعات را در مراکز پلیس + 10 نیز ثبت کنند.

عارفیان افزود: درصورتی که خانوارها از اول تا پنجم هرماه بتوانند اطلاعات خود را به این مراکز ارائه و شماره حساب خود را نیز در همین مدت زمان با مراجعه به شعب بانک ها ثبت کنند، بلافاصله امور مربوط به واریز یارانه نقدی نیز انجام می شود. معاون یارانه های مستقیم سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: در صورتی که از زمان پرداخت یارانه در هرماه تا اصلاح اطلاعات به مراکز مذکور فاصله زمانی ایجاد شود، پرداخت یارانه نیز زمانبر می شود. خانوارهایی که دارای تغییر در خانوار اعم از فوت، ازدواج، طلاق و... باشند باید برای اصلاح اطلاعات خانواده با ارائه اصل کارت ملی تمامی اعضای خانوار به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

خانوارهایی که با واقعه تولد یا فوت روبه رو می شوند، می توانند یک ماه پس از واقعه با ارسال شماره ملی عضو متولد شده یا متوفی به سامانه 300000 از ثبت اتوماتیک واقعه اطلاعات کسب کنند، اما در صورتی که اطلاعات عضو متولد شده یا فوت شده به صورت اتوماتیک ثبت نشده باشد، سرپرست خانوار باید نسبت به اضافه کردن اطلاعات متولد و متوفی به دفاتر پلیس +10 مراجعه کند.

براساس این گزارش در صورتی که طلاق رخ داده باشد و طرفین در صورت جداسازی دریافت یارانه توافق دارند باید به مراکز پلیس +10 مراجعه کنند، اما در صورت تفاهم نداشتن نسبت به جداسازی اعضای خانواده باید به فرمانداری شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند.

در مورد ازدواج نیز افراد باید با مراجعه به دفاتر پلیس +10 ابتدا اعضای موردنظر خود را از خانواده قبلی حذف کرده و نسبت به ایجاد خانوار جدید اقدام کنند.