آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
فرهنگ و هنر
۵

شورجه: رویکرد انضباطی با سینماگران را به برخورد انتظامی ترجیح می دهم

یک عضو شورای عالی سینما پیشنهاد داد یک کمیته صنفی و انضباطی برای اهالی سینما تشکیل شود تا برخورد با متخلفان این حوزه در قالب صنف صورت گیرد.

جمال شورجه کارگردان و عضو شورای عالی سینما، با اشاره به این نکته که تشکیل کمیته انضباطی را به برخوردهای انتظامی و قهری با حضور نامتعارف سینماگران بخصوص بازیگران در مجامع بین المللی ترجیح می دهد، به مهر، گفت: شخصا تشکیل کمیته انضباطی در صنوف فعال در عرصه سینما را برای برخورد با حضور نامتعارف سینماگران ترجیح می دهم و معتقدم که با قوه قهریه نمی توان در این زمینه راه به جایی برد.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود افزود: به اعتقاد من در درجه نخست این خود هنرمندان هستند که باید حریم مسائل شخصی و کار و فعالیت های اجتماعی را رعایت کنند. چرا که روحیه فرهنگ و هنر خیلی با قوه قهریه و انتظامی سازگار نیست و مطمئن هستم که در درازمدت پاسخگو نخواهد بود.

او در ادامه افزود: به اعتقاد من تشکیل هر نوع کمیته ای آخرین مرحله از انجام هر نوع اقدامی در این زمینه است. بنابراین بهترین کار این است که حریم فرهنگی صنوف را خود هنرمندان حراست کنند. چراکه هنرمندان به نوعی الگو هستند اما متاسفانه شاهد هستیم که این شانیت از سوی هنرمندان مورد توجه قرار نمی گیرد