آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
فرهنگ و هنر
۵

همکاری وزارت امورخارجه با جشنواره فیلم فجر

سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست مشترکی با دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از همکاری این وزارتخانه برای برگزاری باشکوه و گسترده جشنواره فیلم فجر در عرصه بین المللی خبر داد.

به گزارش جام جم، محمد رضا عباسیان، دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در نشست مشترکی با رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به ابعاد منطقه ای و بین المللی این رویداد بزرگ سینمایی، گفت: تلاش داریم جشنواره امسال در حوزه بین الملل روند خوبی را پیگیری کند. گستره فیلم های متقاضی، سطح مهمانان و بازار فیلم را فراتر از سال های قبل داشته باشیم.

عباسیان تاکید کرد: در نظر داریم از ظرفیت حضور کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای اولین بار بیشتر بهره ببریم و جریان تازه سینمایی در این عرصه شکل بدهیم.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه هم بااستقبال از این نشست مشترک و تاکید بر لزوم هم اندیشی و همفکری در حوزه های فرهنگی و سینمایی گفت: کار شما از جمله کارهای ارزشمند و تاثیرگذار درعرصه بین المللی است و اقدامات فرهنگی و سینمایی از راهبردهای مهم در تقویت و توسعه مناسبات با سایر ملل و کشورهاست و خوشبختانه در این زمینه نقطه قوت ما حوزه سینماست گرچه بعضا، مغرضانه به آثار سینمایی ایران نگاه کرده اند.

سخنگوی وزارت امورخارجه، اظهار کرد: پیگیری این گونه فعالیت ها گرچه جزو کار اصلی ما نیست، ولی تلاش می کنیم نیازهای شما را از طریق نمایندگی ها و سفارتخانه ها در کشورهای مختلف پیگیری کنیم و با توجه به فاصله زمانی خوبی که پیش رو داریم، می شود اقدامات خوبی داشت.