آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
حوادث
۱۹

کشف 11 شیء عتیقه از خودروی مرد قاچاقچی

مردی که 11 شیء عتیقه را در خودرویش جاسازی کرده، هنگام تردد در جاده فولادشهر به نجف آباد اصفهان، از سوی پلیس متوقف و اشیای عتیقه از وی کشف شد.

سرهنگ پرتوی، فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی اشیای عتیقه و کشف 11 شیء قدیمی از این متهم، روز گذشته به خبرنگار ما گفت: چند روز پیش ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری از جاده فولادشهر به نجف آباد به یک خودروی ریو که با سرعت بالایی در حرکت بود، ظنین شدند و این خودرو را متوقف کردند.

تعیین اصالت عتیقه ها

پرتوی افزود: در بازرسی از این خودرو چهار عدد کاسه، یک لیوان، چهار عدد دستبند، یک کوزه و یک جلد کتاب خطی که به نظر می رسید عتیقه است، کشف و ضبط شد.

مرد متهم برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد و اموال مکشوفه برای مشخص شدن اصالت در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار گرفت. فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد یادآور شد: کارشناسان میراث فرهنگی در بررسی اولیه از اموال مکشوفه نظر دادند آنها دارای اصالت بوده و در جریان حفاری های غیرمجاز به دست آمده است. بنابر این تحقیقات کارشناسان میراث فرهنگی برای مشخص شدن میزان ارزش ریالی این اموال و این که مربوط به چه دوره زمانی است، همچنان ادامه دارد. بنابر این گزارش، متهم در بازجویی اولیه ادعا کرده بود، اموال را از یکی از دوستانش گرفته و درصدد فروختن آنها بوده است. متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از این قاچاقچی اشیای عتیقه ادامه دارد.