آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۵
حوادث
۱۹

زن مرده ضامن وام بانکی 5 کلاهبردارشده بود

پنج کلاهبردار که با سوء استفاده از مدارک یک زن فوت شده اقدام به دریافت وام بانکی کرده بودند، از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جهانفر در ارتباط با این پرونده گفت: در پی شکایتی مبنی بر این که پنج نفر شامل چهار زن و یک مرد سال 1388 یک وام 350 میلیون ریالی از یکی از بانک های شهر کرمانشاه با ضمانت سند یک زن دریافت کرده و از آن زمان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نکرده اند، پیگیری موضوع به ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس محول شد.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی های خود دریافتند، صاحب سندی که به عنوان ضمانت وام به بانک معرفی شده است پنج سال پیش و قبل از زمان اخذ وام فوت کرده است و این برای ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی حکایت از وقوع یک فقره جعل و کلاهبرداری داشت.

سرهنگ جهانفر افزود: در این زمینه، دختر متوفی به عنوان متهم دستگیر و در بازجویی ها اعتراف کرد با جعل شناسنامه مادرش و الصاق عکس خود روی آن، اقدام به ضمانت وام گیرندگان کرده است.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با استفاده از بانک های اطلاعاتی و منابع خبری، سایر متهمان پرونده نیز در شهر کرمانشاه دستگیر شدند و در بازجویی های پلیسی، به جرم خود اعتراف کردند.