آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
صفحه اول
۱

لایحه احیای سازمان ملی جوانان به مجلس ارائه می شود

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت که در دومین اجلاس وحدت و انسجام جوانان ایران اسلامی برگزار شد، دستور داد لایحه احیای سازمان ملی جوانان برای بررسی و تصویب به مجلس فرستاده شود.

پس از این اجلاس، رئیس جمهور ریاست جلسه هیات دولت را بر عهده گرفت و خواسته ها و پیشنهادات مطرح شده جوانان در این جلسه به تصویب هیات دولت رسید.

از جمله این مطالبات احیای سازمان ملی جوانان بود که رئیس جمهور برای احیای این سازمان به رحیمی، معاون اول خود دستور داد تا لایحه آن در دولت تهیه و برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود.

سازمان ملی جوانان داستان عجیبی دارد. این سازمان براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جهت ساماندهی اساسی امور جوانان کشور راه اندازی شد تا به مسائل و مشکلات جوانان همچون ازدواج، تحصیل و تسهیلات مختلف رسیدگی کند.

همچنین در اساسنامه این سازمان اشاره شده بود که دارای وظایفی چون مطالعه و پژوهش در حوزه های راهبردی امور جوانان، تدوین برنامه جامع ساماندهی امور جوانان کشور، دریافت گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی مرتبط با امور جوانان و بررسی فعالیت های این دستگاه ها، مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به جوانان، تهیه گزارش وضع جوانان کشور در سطح ملی، ارائه شیوه های مناسب برای استفاده بهینه از استعدادها و توانایی های جوانان و... نیز هست.

با این حال و با وجود مجموعه وسیعی از مسئولیت ها، سازمان ملی جوانان در شانزدهم شهریور 1388 با گروه مشاوران جوان ادغام شد و سرانجام دو سال پیش یعنی در هشتم دی ماه 1389 با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی این سازمان منحل و با سازمان تربیت بدنی در وزارت ورزش و جوانان ایران ادغام شد که هم اکنون بار دیگر مسئولان تصمیم گرفته اند آن را احیا کنند.