آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
صفحه اول
۱

جلیلی: دنیا منتظر پاسخ منطقی 1+5 درباره تاخیر گفت وگوهاست

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: افکار عمومی دنیا منتظر است که گروه 1+5 پاسخی منطقی برای تاخیر چهار ماهه خود در مسیر گفت وگوها داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی در دیدار سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 با یادآوری تعاملات سازنده میان ایران و روسیه در موضوعات مختلف، گسترش همکاری های راهبردی میان دو کشور را باعث تامین منافع و بهره برداری بیشتر از ظرفیت های مشترک دو طرف دانست.

وی با اعلام آمادگی همیشگی ایران برای انجام گفت وگو ها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که گروه 1+5 هر چه سریع تر به میز گفت وگو ها برگردد و برای چهار ماه تاخیر خود در از سرگیری گفت وگو ها پاسخ مناسب داشته باشد. جلیلی اظهار امیدواری کرد گروه 1+5 با پاسخی مبتنی بر تامین حقوق ایران، برگزاری هر چه سریع تر گفت وگوها را شکل دهد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده آن کشور در مذاکرات 1+5 نیز در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی، سیاسی و راهبردی و حمایت از حقوق هسته ای ایران در چارچوب معاهده ان.پی.تی گفت: کشورهای 1+5 باید در مذاکرات آینده پاسخگوی پیشنهادهای مطرح شده از سوی ایران باشند.