آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
سیاسی
۲

رئیس جمهوری: ملت ایران در دفاع قدرتمند است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران در دفاع بسیار پیشرفته و قدرتمند است و تاریخ نشان داده که دست های دراز علیه ملت ما قطع می شود.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد در دومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایران با بیان این که دشمنان، ملت ایران را نشناخته اند، افزود: ایران دارای ملتی با فرهنگ غنی است؛ ملتی که اهل جنگ نیست.

وی با طرح این سوال که چه کسی تصور می کند می توان ملت ایران را با جنگ و فشارهای مختلف ساکت کرد؟ تصریح کرد: اگر همه شیاطین و بدخواهان تاریخ بخواهند ملت ایران را از راه رسیدن به عدالت، آزادی، توحید و انسان کامل بازدارند ملت ایران همه آنها را پشیمان خواهد کرد.

رئیس قوه مجریه، ایران را تنها یک سرزمین جغرافیایی ندانست و گفت: ایران دارای یک فرهنگ و شیوه خاص از نگاه به انسان، عالم و زندگی است.

احمدی نژاد، ایران را پرچمدار عدالت، توحید و محبت در طول تاریخ توصیف و اضافه کرد: ملت ایران همواره برای سعادت انسان، صلح، برادری و عدالت فداکاری کرده است.

وی اظهار کرد: اگر در تراز و شان ملت عمل نکنیم این ملت مانند رودخانه ای عظیم و زلال، بداخلاقی ها، خودخواهی ها و بداندیشی ها را از داخل خود پالایش خواهد کرد.

وی با بیان این که ملت ایران به دنبال استقرار عدالت و صلح در جهان است یادآور شد: امروز همه جوانان به دنبال تلاش برای ساختن ایران و برافراشتن پرچم اندیشه، عدالت و صلح هستند.

احمدی نژاد ادامه داد: اگر افرادی در این کشور باشند که قدر جوانان، عدالت، توحید و عشق را ندانند و بخواهند مانع حرکت جوانان این سرزمین شوند آنها با ایمان، پاکی و وحدت موانع را از پیش پا برمی دارند و ایران را ساخته و به نقطه اوج عزت و شایستگی می رسانند.

وی با بیان این که جوانان ایران منتظر امثال بنده نمی مانند، تاکید کرد: آنها راه کمال را با تلاش بسیار طی می کنند.

رئیس جمهور با یادآوری این نکته که هر فرد و ملتی زندگی و آینده خود را می سازد، گفت: اگر کسی منتظر دیگران بماند از قافله عقب خواهد ماند.