آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
سیاسی
۲

دعوت احمدی نژاد از نمایندگان برای شرکت در جلسه مشترک

در شرایطی که رایزنی های برخی نمایندگان درخصوص یافتن راه حلی برای جلوگیری از برگزاری سوال از رئیس جمهور در مجلس همچنان ادامه دارد، دیروز اعلام شد محمود احمدی نژاد از نمایندگان مجلس برای برگزاری یک نشست صمیمی در محل ریاست جمهوری دعوت کرده است.

بر اساس طرح سوال از رئیس جمهور که با امضای 77 نماینده در مجلس اعلام وصول شد، محمود احمدی نژاد باید برای پاسخگویی به نمایندگان درخصوص اختلالات بازار ارز در مجلس حضور یابد اما برخی نمایندگان انجام این سوال را در شرایط فعلی به مصلحت نمی دانند و به دنبال توقف آن هستند. اما برداشت عده دیگر این است که سوال از رئیس جمهور باعث شفافیت فضای کشور می شود و مجلس مجبور است در برخی مواقع از اهرم های نظارتی خود از جمله سوال از رئیس جمهور استفاده کند.

در همین حال به گزارش فارس، رئیس جمهور از نمایندگان مجلس نهم برای برگزاری یک نشست صمیمی در محل ریاست جمهوری دعوت کرد. بر اساس این گزارش در این جلسه غیررسمی که قرار است ساعت 19 روز یکشنبه برگزارشود، نمایندگان مختلف مجلس اعم از فراکسیون اصولگرایان و رهروان دعوت شده اند.

دعوت رئیس جمهور از نمایندگان مجلس به وسیله نامه ای از سوی لطف الله فروزنده معاون پارلمانی احمدی نژاد به آنان ابلاغ و در این نامه از آنان خواسته شد در صورتی که این دعوت را می پذیرند اطلاع دهند. این نامه، سه شنبه گذشته برای نمایندگان ارسال شده و علت دعوت، تقاضای جمعی از نمایندگان برای دیدار با رئیس جمهور اعلام شده است.