آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
اقتصاد
۴

حسینی: بدهی خارجی ایران 13 درصد تولید ناخالص داخلی است

وزیر اقتصاد گفت: حجم بدهی خارجی ایران از 13 درصد تولید ناخالص داخلی فراتر نرفته، اما این نسبت در برخی کشورهای صنعتی به صد درصد می رسد.

به گزارش فارس، سید شمس الدین حسینی در اختتامیه همایش اسکاپ(وزیران کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه) با اشاره به شرایط اقتصاد جهانی گفت: پیش بینی می شود، رشد اقتصادی در سال 2012 با کندی به نرخ 3/3 درصد برسد و این امر در سال 2013 نیز ادامه یابد.

وی افزود: در مجموع رشد اقتصاد جهان امسال از سال 2010 کمتر بوده، اگر چه روند سرمایه گذاری در اقتصاد جهانی افزایش یافته، اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله دارد و میزان سرمایه گذاری نسبت به دو سال قبل 23 درصد کاهش یافته است.حسینی با اشاره به پایین بودن حجم بدهی ایران، گفت: هیچ گاه بدهی ایران از 13 درصد حجم تولید ناخالص داخلی فراتر نرفته است و این در حالی است میزان بدهی برخی از کشور های صنعتی به صددرصد رسیده است.

وی ادامه داد: طبق گزارش آنکتاد(کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل)، حجم سرمایه گذاری خارجی جذب شده به ایران در سال گذشته با 14 درصد افزایش به چهار میلیارد و 150 میلیون دلار رسیده است.

400 هزار واحد مسکونی مازاد داریم

همچنین وزیر راه و شهرسازی در اجلاس اسکاپ با اشاره به عملکرد حوزه راه و شهرسازی در چند سال اخیر، گفت: در سال 2006 ایران دارای 5/17 میلیون خانوار و 8/15 میلیون واحد مسکن بود که با اقدامات دولت تعداد واحدهای مسکونی هم اکنون به 6/21 میلیون رسیده و تعداد خانوارها به 2/21 میلیون رسیده است، این اتفاق در طول پنج سال با همکاری بخش خصوصی انجام شده است و به این ترتیب ما هم اکنون 400 هزار واحد مسکونی مازاد داریم.