آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
اقتصاد
۴

افتتاح قطعه 4 آزادراه تهران شمال تا آخر پاییز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در صورت نبود حوادث غیرمنتظره، قطعه چهار آزادراه تهران - شمال تا پایان پاییز جاری افتتاح می شود، از مجوز فاینانس 200 میلیارد تومانی به چینی ها در قطعه یک خبر داد. پیش از این اعلام شده بود این قطعه در خردادماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

احمد صادقی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طی 20 روز گذشته، هشت روز بارندگی در منطقه ای که قطعه چهار در آن ساخته می شود، مانع از انجام کارها شده است.

وی با بیان این که طبق دستور، در زمان بارندگی کار باید تعطیل شود، گفت: تنها در زمانی می توان کار ساخت قطعه چهار آزادراه را ادامه داد که بارندگی نباشد.

صادقی با تاکید بر این که حجم عمده ای از کارها انجام شده است، اظهار کرد: در زمستان نیز در این منطقه می توان کار ساخت و ساز را انجام داد، مشروط بر این که بارندگی شدید نباشد و شرایط ویژه به وجود نیاید.

رئیس سازمان ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: بخش های عمده ای از این قطعه به آسفالت لایه سوم رسیده است. در بخش هایی نیز عملیات خاکی تمام شده و کار آسفالت آغاز شده است به طوری که خط کشی از هفته آینده شروع می شود. به گفته وی، اگر شرایط غیرمنتظره و بارندگی شدید در یک هفته باقیمانده از آبان و نیز آذرماه پیش نیاید تا پیش از پایان پاییز امسال قطعه چهار آزادراه تهران – شمال افتتاح شده و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

رئیس سازمان ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مورد حل مشکل املاک معارضین قطعه یک نیز اظهار کرد: بیشتر املاک معارضین در منطقه سولقان بوده است که استاندار تهران دستور حل مشکل را صادر کرده و ضمن جلسه ای که با اهالی داشته ایم مشکل معارضین نیز به مرور در حال حل شدن است.