آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
اقتصاد
۴

بدهی 33 هزار میلیارد ی دولت به پیمانکاران پرداخت می شود

بدهی 330 هزار میلیارد ریالی دولت به پیمانکاران طرح های ملی پرداخت می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام این مطلب گفت: این مبلغ براساس تعهد و دارایی های بخش دولتی و دستگاه های وابسته به آن به عنوان دیون و تسویه طلب پیمانکارانی که برای دستگاه های دولتی پروژه های عمرانی انجام داده اند، پرداخت می شود.

محمد رحیم احمدوند با اشاره به این که این پرداختی تا پایان امسال و براساس قانون بودجه سال 91 به عنوان تکلیف به سازمان خصوصی سازی کشور انجام می شود، افزود: براساس تکلیف دیگر قانون بودجه امسال حدود 65 هزار میلیارد ریال درآمد از محل واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی به خزانه واریز می شود.

احمدوند با بیان این که از زمان اجرای طرح واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی از سال 80 تا پایان سال 90 حدود 636 شرکت دولتی واگذار یا در فرآیند واگذاری قرار گرفته است، گفت: امسال نیز 17 شرکت دولتی که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را داشتند، واگذار شده است.

وی افزود: هم اکنون 209 شرکت دولتی باقیمانده برای واگذاری به بخش خصوصی در قالب گروه یک باید به صورت کامل در برنامه سازمان خصوصی سازی قرار گیرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:80 درصد 134 شرکت دولتی دیگر که از آنها به عنوان گروه دوم یاد می شود باید به بخش خصوصی واگذار و 20 درصد سهام آن توسط دولت مدیریت و نظارت شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: 51 شرکت دولتی نیز همچنان در بدنه دولت باقی خواهد ماند و به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد.