آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
اقتصاد
۴

تولید «پژو 206 ساخت داخل» از ماه آینده آغاز می شود

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید پژو 206 ساخت داخل حداکثر تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایکوپرس، جواد نجم الدین در اولین همایش ملی موتورهای درون سوز با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت های بین المللی گفت: خودکفایی پلتفرم پژو 206 در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

نجم الدین در این خصوص افزود: مهم ترین دستاورد این کار، اولین قدم در راه خودکفایی در ساخت مجموعه قطعات الکترونیکی این خودرو است.وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در حال حاضر پروژه طراحی و ساخت موتور دیزلی، با حجم 5/1 لیتر با ساخت نمونه هایی از آن در دست اقدام است.

وی با اشاره به این که، اولین خودرو سواری با برند ایرانی و موتور دیزل ملی در سال 93 به بازار عرضه خواهد شد، اظهار کرد: موتور ملی دیزل ضمن تائید الزامات استاندارد یورو پنج و شش، دارای 1500 سی سی گنجایش، 110 اسب بخار معادل 90 کیلووات توان، 256 نیوتن متر گشتاور و مصرف سوخت 2/5 لیتر در هر صد کیلومتر است.

تذکر به ایران خودرو و سایپا

در همین حال معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از تذکر این سازمان به ایران خودرو و سایپا به دلیل افت کیفیت برخی از خودروهای تولیدی خبر داد.

بهادر کاظمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر مواردی از کاهش کیفیت در برخی از خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا رخ داده است. وی با بیان این که این خودروسازان به دلیل برخی مشکلات در تامین قطعه از برخی قطعات بی کیفیت در خطوط تولید خودرو استفاده می کردند، خاطرنشان کرد: در این زمینه به هر دو خودروساز تذکر جدی داده شده که از تکرار این اقدامات خودداری کنند.