آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
ایران زمین
۱۵

کشف جسد یک قلاده پلنگ نادر ایرانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: لاشه یک قلاده پلنگ نادر ایرانی در ارتفاعات گوهرکوه شهرستان خاش پیدا شد و محیط بانان خاش آن را به مرکز استان منتقل کردند.به گزارش ایسنا، خسرو افسری افزود: پیرو گزارش اهالی منطقه کوهستانی «اسپیتک» از توابع بخش «نوک آباد» شهرستان خاش، مبنی بر مشاهده جسد یک قلاده پلنگ، محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش سریعا به منطقه اعزام شدند و جسد گونه تلف شده برای تعیین علت مرگ و اقدامات بعدی به مرکز استان انتقال یافت.

وی افزود: براساس نتایج بررسی های کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان، هیچ گونه علائمی از بیماری، مسمومیت یا شکار گونه مذکور با جنسیت نر مشاهده نشد و به نظر می رسد گونه فوق به مرگ طبیعی تلف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: محل کشف جسد، خارج از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بوده و خوشبختانه این مطلب موید وجود جمعیت بیشتری از این گربه سانان در خارج از مناطق تحت مدیریت استان بوده است.

افسری افزود: این پلنگ نر که بیش از ده سال سن، 80 کیلو وزن و یک متر و 20 سانتی متر طول دارد در ارتفاعات گوهرکوه شهرستان خاش توسط افراد محلی پیدا شده است.