آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۵۹
صفحه آخر
۲۰
خبر

برپایی همایش روی درخت

یک شرکت آلمانی به طراحی یک مرکز همایش مدل خانه درختی پرداخته و نشست های کاری خسته کننده را به یک تجربه با منظره جالب تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، استودیوی معماری «Baumraum» پیش از این نیز طراحی هتل درختی «میان بهشت» را اوایل امسال معرفی کرده بود. این مرکز از دو اتاقک زیستی چوبی بزرگ برخوردار بوده که در سطوح مختلف قرار دارد و با مجموعه ای از ورودی ها و تراس های خارجی به هم متصل است.

یک راه پله پیچ در پیچ راه خود را از تنه درخت برای ارائه دسترسی به این مرکز ادامه داده و کل این سازه روی 19 ستون فولادی بنا نهاده شده است.اتاقک اصلی این مرکز در سطح بالاتر قادر به اسکان 25 انسان برای نشست و دیگر رویدادهاست. اتاقک پایین تر به سالن سرو قهوه، غذاخوری، سرویس بهداشتی و اتاق فناوری مجهز است.

اگرچه این خانه درختی به میز و نمایشگر یا حتی صندلی مجهز نبوده، سازندگان امیدوارند، بتوانند این محل را برای تفکر انسان فراهم کنند.

همچنین این سازه با سیستم تهویه و گرمایش مناسب تجهیز شده است. فناوری های محیطی اعمال شده برای سیستم گرمایشی و سرمایشی این مرکز از یک پمپ حرارتی استفاده می کند که در یک فضای زیرزمینی قرار گرفته است.

این واحد گرما را از هوا گرفته و از طریق لوله از میان یکی از ستون های فولادی به فضای اتاقک منتقل می کند. نتیجه این کار سیستم گرمایشی با دمای پایین بوده که یک هوای ملایم را با کمترین هزینه انرژی فراهم می کند.

همین سیستم با استفاده از مایعات برای تامین سرمایش این مرکز در تابستان به کار می رود. برای کاهش هرچه بیشتر مصرف انرژی نیز تمام نوردهی این سازه با ال.ای.دی تامین می شود.