آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۳
فرهنگ و هنر
۵

شور حسینی در مراکز فرهنگی پایتخت

مراکز فرهنگی هنری پایتخت همزمان با دهه اول ماه محرم میزبان ویژه برنامه هایی است که در قالب نمایشگاه، اجرای تعزیه، شب های شعر، نشست های تخصصی، مسابقات و مراسم سوگواری با عنوان «زندگی در جغرافیای حسین(ع)» برگزار می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه های کتیبه های عاشورایی با موضوع حماسه محرم، تا سوم آذر در نگارخانه ملل، عکس های مجموعه مختارنامه تا سوم آذر در فرهنگسرای ارسباران، هنرهای تجسمی خاکستر سرخ در نگارخانه آفرینش نور و نمایشگاه خوشنویسی محرم، آبان تا دوم آذر در فرهنگسرای اندیشه برپا خواهد بود.

همچنین نمایشگاه های عکس عاشورایی تا دوم آذر در فرهنگسرای سرو، آثار خوشنویسی و نقاشی گروهی با موضوع عاشورا تا ششم آذر در فرهنگسرای امید، پوستر عاشورا تا سوم آذر در نگارخانه ترنج، نگارگذر عطش تا سوم آذر در خانه فرهنگ ولیعصر(عج)، نگارگذر غدیر تا محرم تا سوم آذر در خانه فرهنگ پامچال و نمایشگاه عکس واقعه عاشورا و حماسه کربلاتا دوم آذر در خانه فرهنگ ولیعصر(عج) دائر خواهند بود.

تعزیه خوانی در فرهنگسراها

علاوه بر برنامه های نمایشگاهی، مراکز فرهنگی هنری تهران در این هفته میزبان نمایش و تعزیه های مرتبط با مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) است. اجرای نمایش و تعزیه خوانی با عنوان رهگذر عشق، تا دوم آذر در فرهنگسرای فردوس، مراسم تعزیه خوانی تا پنجم آذر در فرهنگسرای اندیشه و ویژه برنامه منقبت خوانی ویژه محرم با عنوان ذکر عشق، از امروز تا دوم آذر در فرهنگسرای فردوس برپا می شوند.

حال و هوای عاشورایی شب شعرها

شب شعر عاشورایی شعر سرخ، امروز در خانه فرهنگ میثاق، شب شعر ترنم عشق، سی ام آبان در فرهنگسرای فردوس و شب شعر عاشورایی، دوم آذر در فرهنگسرای گلستان از جمله نشست های ادبی مراکز فرهنگی هنری تهران در هفته جاری هستند.

نشست های تخصصی و مسابقات کتابخوانی

نشست تخصصی نقد و بررسی نغمه های عاشورایی ویژه اقوام ایرانی با عنوان نغمه های عشق، اول آذر در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود. همچنین این هفته مسابقه کتابخوانی پیام عاشورا از خلاصه کتاب قیام امام حسین(ع) اثر دکتر سیدجعفر شهیدی تا سی ام آبان در کتابخانه گلستان برگزار می شود.