آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
سیاسی
۲

گزارش وزارت اطلاعات از کمک های آمریکا به گروه های تروریستی

سایت وزارت اطلاعات در گزارشی به بررسی تعاملات آمریکا با گروهک تروریستی منافقین در صحرای «نوادا» پرداخت و اعلام کرد: مقامات آمریکا زمینه را برای رفت وآمد آزاد تروریست ها در این کشور فراهم می کنند.

وزارت اطلاعات در گزارش خود اعلام کرد: دولت آمریکا با برداشت های مبتنی بر منافع خود از قواعد و حقوق بین المللی زمینه را برای رفت وآمدهای آزاد تروریست ها در کشورش و فعالیت گسترده در کشورهای تحت کنترل نظامی یا سرسپرده خود فراهم می کند.

در این گزارش با یادآوری این که بسیاری از این گروهک های تروریستی در فهرست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه دولت آمریکا قرار دارند، تصریح کرد: اعضای گروهک تروریستی منافقین دقیقا زمانی که در فهرست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار داشتند براحتی با برخی سیاستمداران آمریکایی در ارتباط بوده و از حمایت های علنی این افراد بهره می برند.

وزارت اطلاعات با بیان این که تروریست ها در کشورهای تحت سلطه نظامی آمریکا حضور گسترده دارند، ادامه داد: کشورهای عربی منطقه خاورمیانه نیز همچون منابع مالی عمل می کنند که وظیفه تامین مالی گروه های تروریستی را برعهده دارند و حتی در بسیاری مواقع از نشان دادن ردپای خود در این تجارت جنایتکارانه ابایی ندارند.

این گزارش با اشاره به این که دولت آمریکا بارها به گونه ای کاملابی پروا اقدام به ارائه آموزش های نظامی به اعضای سازمان های تروریستی کرده است، می افزاید: یکی از نمونه هایی که تا به حال فاش شده، آموزش تفنگداران دریایی ایالات متحده به اعضای گروهک تروریستی منافقین در صحرای نوادا و پس از آن در تگزاس است تا اعضای این گروهک برای اقدامات تروریستی احتمالی علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و اهداف آمریکا در عراق آماده شوند.