آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

ساکنان اولیه سرزمین دانایی مشخص شدند

مرحله اول آزمون عملی سری دوم مستند سرزمین دانایی، جمعه در ورزشگاه حجاب تهران با حضور 240 گروه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تلویزیون؛ سعید ابوطالب، کارگردان و تهیه کننده مسابقه سرزمین دانایی با اشاره به استقبال بسیار خوب جوانان از این مستند مسابقه گفت: در مرحله مقدماتی نزدیک به 20 هزار نفر در این مسابقه ثبت نام کردند که با برگزاری آزمون علمی اینترنتی 240 گروه سه نفره برای آزمون عملی پذیرفته شدند. گروه های پذیرفته شده از شهرهای تهران، اهواز، تبریز، اصفهان، مشهد و... هستند و نتایج آن بزودی اعلام می شود.

تهیه کننده و کارگردان مستند مسابقه سرزمین دانایی با اشاره به مراحل بعدی این آزمون اضافه کرد: نزدیک به 120 گروه به مرحله بعدی یعنی آزمون عملی کارگاهی راه می یابند و مرحله سوم نیز مصاحبه علمی، فنی خواهد بود.

بوطالب با اشاره به این که در سری دوم مسابقه سرزمین دانایی بخش های رقابتی بین گروه ها از لحاظ فنی و علمی پیچیده تر خواهد شد، اضافه کرد: قصد داریم که مسابقه سرزمین دانایی را سخت تر از گذشته برگزار کنیم تا جذابیت آن برای مخاطبان بیشتر شود. تهیه کننده و کارگردان مستند مسابقه سرزمین دانایی با بیان این که اصفهان، قشم و گیلان را برای تصویربرداری و برگزاری مستند انتخاب کرده ایم، ادامه داد: شرایط جوی یکی از معیارهای انتخاب این شهرها برای ساخت سری دوم مستند مسابقه سرزمین دانایی است که بزودی تصویربرداری آن کلید می خورد. وی افزود: در سری نخست این مسابقه شرکت کنندگان در برخی از بخش ها مجبور بودند جان پناه و آتش درست کنند، اما در سری دوم، باید با ابزار اولیه سازه های مختلفی مانند موتور بخار و... بسازند.