آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
اقتصاد
۴

احداث قطار اصفهان مشهد با سرعت 200 کیلومتر در ساعت

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: پروژه ریلی اصفهان قم تهران مشهد با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در حال احداث است.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد با اشاره به این که هم اکنون در هشت نقطه کشور ریل گذاری راه آهن در حال انجام است، افزود: برای اولین بار است که در کشور ریل گذاری ها به صورت همزمان انجام می شود که امیدواریم با اتمام این ریل گذاری بسیاری از پروژه های راه آهن سازی در کشور در نیمه اول سال آینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: با سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد تومان بیش از یکهزار پروژه در سطح کشور در حوزه راهسازی در حال اجراست.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امسال همچنین 5 / 1 میلیون واحد شهری و روستایی افتتاح می شود که در هفت ماه امسال بخشی از آنها افتتاح شده و بخش دیگری نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر، شهری و روستایی و بافت فرسوده در حال افتتاح است. نیکزاد با اعلام این که در نیمه نخست سال آینده یک میلیون واحد به بهره برداری می رسد، گفت: بخش عمده ای از کارهای تکمیلی این واحدها انجام شده است و بتدریج در نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری سال 90 برای نخستین بار در کشور در طول 60 سال گذشته تعداد واحدهای مسکونی کشور، اسکان یافته و خالی به مرز 21میلیون و 600 هزار واحد رسید در حالی که تعداد خانوارهای کشورمان 21 میلیون و 200 هزار خانوار بوده که با تدبیر دولت واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها پیشی گرفته است.

نیکزاد از آمادگی 16 استان کشور برای بهره برداری از طرح های مسکن مهر خبر داد و ادامه داد: البته این موضوع به این معنا نیست که پروژه های آماده واگذاری برای استفاده تحویل متقاضیان نمی شود.