آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
جامعه
۱۷

وضع 23 دانشگاه کشور در یک رتبه بندی جهانی

لابراتوار تحقیقاتی رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک URAP آخرین وضع رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال های 20132012 اعلام کرده است و بر اساس آن دانشگاه تهران با رتبه 170 در صدر 23 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی قرار دارد.

به گزارش مهر، لابراتوار تحقیقاتی رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس عملکرد آکادمیک University Ranking by Academic performance از سال 2009 بیش از 2000 دانشگاه برتر در سراسر جهان را بر اساس معیارهای کمی و کیفی رتبه بندی کرده است.

همچنین بر اساس اعلام این مرکز، ده دانشگاه برتر جهان شامل دانشگاه هاروارد از آمریکا، دانشگاه تورنتو از کانادا، دانشگاه استنفورد از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه میشیگان از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، دانشگاه واشنگتن در سیاتل از آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس و دانشگاه توکیو از ژاپن است. بر اساس اعلام این مرکز رتبه بندی، دانشگاه تهران دارای رتبه جهانی 170 است و پس از آن دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یک مجموعه در رتبه 226 است و دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب رتبه 427 در بین تمامی دانشگاه های جهان شده است.