آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
جامعه
۱۷

هشدار درباره ورود پرستاران خصوصی غیرمجاز به منازل

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با هشدار به شهروندان درباره گزارش های رسیده از ورود افراد غیرمجاز با عنوان پرستار خصوصی به منازل، گفت: با ساماندهی خدمات پرستاری ضمن قانونمند شدن فعالیت آنها، برخورد با چنین تخلفاتی نیز امکان پذیر می شود.

غضنفر میرزابیگی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که پوشش بیمه ای 527 خدمت پرستاری و قرار گرفتن پرستاران در تیم سلامت باعث کاهش یک دومی هزینه مردم در این بخش می شود، افزود: اکنون هزینه بستری بیماران در آی.سی.یو در بخش خصوصی بالای یک میلیون تومان است که فقط نزدیک به 800 هزار تومان آن مربوط به هزینه هتلینگ بیمارستان می شود.

وی توضیح داد: اگر شرایطی را فراهم کنیم که خدمات دفاتر مشاوره ای پرستاری بیمه شود همان بیمار را می توان ترخیص کرد تا در منزل خدمت بگیرد، این گونه هم امنیت روانی دارد و هم دچار عفونت بیمارستانی نمی شود و هزینه هتلینگ بیمارستان را نیز نمی پردازد.

میرزابیگی با تاکید بر این که باید طرح هایی مانند پرستاران خصوصی، پرستاری در منزل و ارائه خدمات پرستاری در سه سطح همگی بیمه شود و شرایط اجرای آنها در کشور فراهم شود، تصریح کرد: در این صورت هم بیمه درآمدی پیدا می کند، هم مردم آسوده خاطر هستند و هزینه کمتری را می پردازند و هم این امور ساماندهی می شود.