آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
صفحه آخر
۲۰
خبر

نامه ای که پس از 63 سال به مقصد رسید

یک زوج جوان از اهالی نیویورک بتازگی کارت پستالی دریافت کرده اند که 63 سال پیش پست شده بود.

این نامه چهارم ژوئیه 1943 خطاب به پالین و ترزا، فرزندان خانواده لیزنرینگ به آدرس پستی آنها ارسال شده بود.

پدر و مادر پالین و ترزا پس از بازگشت از سفری که به دیدار برادرشان رفته بودند، این نامه را برای فرزندانشان نوشتند تا آنها را از آنچه در این سفر برایشان اتفاق افتاده بود، مطلع کنند. اما این نامه پس از سال ها انتظار، هفته گذشته به دست آدام و لارا راندل رسید.

آنچه بیش از هر چیز موجب شگفتی این زوج جوان شد، این بود که پاکت نامه کاملاسالم بود و هیچ آسیبی به آن نرسیده بود.

این زوج جوان پس از تحقیقاتی که درباره گیرندگان نامه انجام دادند، متوجه شدند ترزا سال 1954 و پالین سال 1962 از دنیا رفته است، اما در ادامه تحقیقات توانستند بازماندگان این خانواده را یافته و این گنج خانوادگی را به آنها برسانند. / Gajitz

این شکلات ها براحتی آب نمی شود

دانشمندان موفق به ساخت نوعی شکلات شده اند که برخلاف شکلات های معمولی در دمای بالانیز ذوب نمی شود. این شکلات حتی در دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد بدون این که تغییری در ساختار آن ایجاد شود تا حدود سه ساعت قابل نگهداری است.

به این ترتیب حتی ساکنان مناطق گرمسیری نیز می توانند بدون این که نگران آب شدن شکلات در گرما باشند، از خوردن آن به عنوان میان وعده غذایی که همراه خود به محل کارشان می برند، لذت ببرند.

شکلات های معمولی در شرایطی که دمای هوا بیش از 34 درجه سانتی گراد باشد، بسرعت ذوب می شوند. در فرآیند ساخت شکلات از روشی برای خرد کردن ذرات شکر استفاده شده است که تجمع چربی در سطح این ذرات را به میزان قابل توجهی کاهش داده و در نتیجه موجب افزایش مقاومت آن در برابر افزایش دمای هوا می شود.

فرآیند تولید شکلات های مقاوم در برابر افزایش دما، تولید این ماده غذایی محبوب در کشورهای در حال توسعه که در سیستم توزیع با محدودیت های بسیاری مواجه هستند را نیز امکان پذیر می سازد.

محققان امیدوارند بتوانند از این روش برای تولید انواع مختلف مواد غذایی که نسبت به تغییرات دمایی از حساسیت بالایی برخوردارند، بهره گیرند. / Mirrornews