آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۷
جهان
۶

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: استعفا می دهم

جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی و حماس افزون بر این که خسارات اقتصادی فراوانی را بر این رژیم تحمیل کرد، خسارات سیاسی نیز برای رهبران تل آویو به همراه داشته است.

به گزارش الجزیره، ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم روز گذشته اعلام کرد تنها تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل در ماه ژانویه در این سمت باقی می ماند و پس از آن از دنیای سیاست خداحافظی خواهد کرد.

وی اعلام کرد برای اتخاذ این تصمیم چند هفته در حال فکر کردن بوده و حال قصد دارد با کناره گیری از دنیای سیاست، زمان بیشتری را در کنار خانواده اش بگذراند. باراک اولین بار در سال 1959 وارد ارتش این رژیم شد.

از سوی دیگر، در حالی که تنها دو ماه به انتخابات باقی مانده، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد حزب متبوع باراک شانس فراوانی برای پیروزی در انتخابات پارلمانی ندارد. بر همین اساس برخی می گویند باراک قصد دارد تا با کناره گیری و عدم شرکت در انتخابات، تا حدودی مانع تخریب هر چه بیشتر وجهه سیاسی خود شود. طی مدت زمان رهبری باراک بر حزب کارگر رژیم صهیونیستی، تعداد کرسی های این رژیم در پارلمان از 19 به 13 کاهش یافته است.

در خبر دیگری مربوط به رژیم صهیونیستی، اعلام شد ارتش این رژیم یک سیستم جدید دفاع موشکی در مجموعه سپر دفاع موشکی خود را با نام «قلاب سنگ داوود» با موفقیت آزمایش کرده است. سیستم دفاع موشکی جدید که با عنوان «عصای جادویی» نیز شناخته شده، به طور مشترک توسط شرکت رافائل، پیمانکار نظامی اسرائیل و شرکت رایتون، پیمانکار آمریکایی توسعه یافته است. این سیستم به منظور رهگیری موشک های برد متوسط تا برد بلند که از فاصله 40 تا 300 کیلومتری شلیک شوند طراحی شده است.

بر این اساس سیستم قلاب سنگ داوود قرار است در مجموعه دفاع موشکی اسرائیل شکاف موجود میان دو ستون دیگر این مجموعه یعنی گنبد آهنین (مخصوص موشک های برد کوتاه) و سیستم آرو 2 (مخصوص موشک های دوربرد بالستیک) را پر کند. نسل آینده سیستم آرو هم اکنون در حال توسعه است و قرار است در سال 2016 مستقر شود.