آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

مسابقه بزرگ آشپزی در شبکه یک

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک از ساخت مسابقه بزرگ آشپزی برای پخش در نوروز 92 خبر داد.امیر محمدی درباره شکل گیری این مسابقه به فارس گفت: مسابقه بزرگ آشپزی به تهیه کنندگی مهران مهام و آرش ظلی پور و کارگردانی مسعود رجبیان در دو مرحله استانی انجام می شود که مرحله نخست آن برگزاری «همایش بزرگ آشپزی» در هر استان است و در آن علاقه مندان با آوردن یک نوع غذای طبخ شده به محل همایش توسط داوران مورد ارزیابی قرار می گیرند تا سه برگزیده به مرحله بعد راه یابند.

وی افزود: در مرحله دوم خانواده برگزیده در منزل خود میزبان رقبا و داوران مسابقه می شود تا علاوه بر طبخ غذا در آیتم های سفره آرایی و مهمان نوازی شان نیز مورد قضاوت قرار گیرند و با رای داوران در نهایت مسابقه بزرگ آشپزی نماینده هر استان را بشناسد. مسابقات با مشارکت اعضای خانواده برگزار شده و مجریان برنامه از مراحل خرید مواد اولیه تا بدرقه مهمانان همراه اعضای خانواده شرکت کنندگان مرحله دوم خواهد بود.

محمدی گفت: با انتخاب 31 شرکت کننده از استان های کشور و تقسیم آنها به گروه های سه نفری رقابت ده گروه برای انتخاب چهار خانواده به مرحله نیمه نهایی و رقابت شرکت کنندگان برای پیروزی در این رقابت به انتخاب دو خانواده فینالیست می انجامد.

رقابت دو خانواده در مرحله پایانی به انتخاب یک خانواده برتر آشپزی که در طول مسابقه، آزمون های سلامت غذا، مواد اولیه، پرهیز از اسراف، کار دسته جمعی، هنر و خلاقیت و تناسب بومی، با موفقیت پشت سر گذاشته، می انجامد.

وی در پایان ضمن اشاره به حضور مجری بازیگران، سرآشپزان ماهر کشور و کارشناسان تغذیه در مرحله اول این مسابقه، توضیح داد: فراخوان استانی این مسابقه بزودی اعلام شده و اولین همایش در زمستان سال جاری و از استان های همجوار تهران آغاز می شود. مسابقه بزرگ آشپزی، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که پخش مراحل استانی آن از نوروز 92 از این شبکه آغاز می شود.