آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

فرستنده آنالوگ الوند خاموش شد

با توسعه موفقیت آمیز تلویزیون دیجیتال در کشور خاموشی فرستنده های آنالوگ روز پنجشنبه با خاموش شدن فرستنده آنالوگ ایستگاه الوند آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، محمدعلی عسگری معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با حضور در ایستگاه تلویزیونی الوند، فرستنده آنالوگ این ایستگاه را خاموش کرد.

وی در این مراسم با اشاره به این که روند دیجیتالی شدن تلویزیون ها یک روند جهانی است، گفت: طبق تفاهم نامه بین المللی ATU تا سال 2015 باید فرستنده های آنالوگ را از اعتبار خارج کنیم و فقط فرکانس های دیجیتال داشته باشیم.

عسگری با اشاره به این که ایستگاه الوند، یکی از پرقدرتمندترین ایستگاه های تهران است، تصریح کرد: خاموشی فرستنده ایستگاه الوند اولین گام در این راه است و برنامه خاموشی فرستنده های آنالوگ در سراسر کشور که منطقه ای و مرحله ای خواهد بود در آینده اعلام می شود.

وی با اشاره به این که مردم با استفاده از مبدل دیجیتال علاوه بر دریافت 18 شبکه تلویزیونی می توانند تصاویر را با کیفیت مناسب تری دریافت کنند، گفت: به مخاطبان توصیه می کنیم در استفاده از مبدل های تلویزیونی دیجیتال بکوشند و هر چه زودتر از این فناوری بهره مند شوند.

سه سال پیش در هشتم آبان 88 رسانه ملی فناوری، تلویزیون دیجیتال را با روشن کردن اولین ایستگاه فرستنده دیجیتالی آغاز کرد و پنجشنبه در نهم آذر 91 بنابر توافقات قبلی روند خاموشی فرستنده های آنالوگ آغاز شد که این روند تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت.