آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تصویر زنان مقدس در تلویزیون استانی

زنان مقدس، آینه آینه، خرس سیاه آسیایی و پروفسور رحمت نام چند مستند است که در شبکه های مختلف استانی صدا و سیما تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز استان ها، مستند زنان مقدس به تهیه کنندگی و کارگردانی علی شهابی به اهمیت و نقش زنان استان خوزستان در دوران جنگ می پردازد.

آینه آینه عنوان مستندی است به کارگردانی و نویسندگی یاسر طالبی که به مدت 40 دقیقه در سیمای شبکه تبرستان تولید شده است. این مستند به تهیه کنندگی میترا روحی منش، مناظری از چهارفصل سرزمین تبرستان را به نمایش می گذارد.خرس سیاه آسیایی عنوان مستندی 20 دقیقه ای از مجموعه مستند «ردپاست» که در سیمای مرکز کرمان تولید شده است.در این مستند که پیش تولید آن از فروردین امسال آغاز شده، سکونتگاه های خرس سیاه آسیایی در استان کرمان به تصویر کشیده شده است. از میان هشت گونه خرس در دنیا، دو نوع در ایران زندگی می کند؛ یکی خرس قهوه ای که در ارتفاعات زاگرس و البرز دیده می شود و دیگری خرس سیاه آسیایی که در جنوب شرقی ایران زندگی می کند و محل سکونت آن در استان کرمان از جنوب رابر تا شرقی ترین بخش های جبال بارز و کوهستان های جنوب و غرب کهنوج می باشد.

«پروفسور رحمت» عنوان مستندی 40 دقیقه ای است که پیش تولید آن از اسفند 90 آغاز شده و هم اکنون مراحل پایانی تولید را می گذراند. در این مستند زندگی پروفسور حمید رحمت و خدمات ارزنده او در بخش جراحی مغز و اعصاب به مردم معرفی می شود.