آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
سلامت
۱۶

خبر سلامتی

پیشگیری از پوسیدگی دندان با روغن نارگیل

متخصصان ایرلندی در یک آزمایش جدید دریافته اند روغن نارگیل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و به همین دلیل می تواند در پیشگیری از مشکلاتی چون پوسیدگی دندان ها موثر باشد.

به گزارش ایسنا، این متخصصان می گویند از روغن نارگیل می توان در تولید محصولات بهداشتی مخصوص مراقبت از دندان ها استفاده کرد. آزمایشات نشان داده روغن نارگیل پس از هضم می تواند به باکتری هایی که عامل پوسیدگی دندان است، حمله کرده و آنها را نابود سازد. نتایج بررسی های محققان نشان می دهد روغنی که تحت تاثیر آنزیم های گوارشی قرار گرفته، می تواند به شکل قدرتمندی مانع رشد بیشتر نسخه های باکتریایی استرپتوکک ازجمله باکتری های شایع در محیط دهان شود.

افراد دارای چاقی شکمی در خطر کبد چرب

عضو مرکز تحقیقات گوارش و کبد اعلام کرد: بیماری کبد چرب در افراد دارای چاقی شکمی شایع تر است و عامل مهم ابتلابه سکته قلبی و مغزی محسوب می شود.

به گزارش فارس، ناصر ابراهیمی دریانی با اشاره به این که 70 درصد چاق ها کبد چرب دارند، افزود: کبد چرب امروزه یکی از بیماری های شایع در جامعه است و در افرادی که دچار چاقی بویژه چاقی شکمی هستند، بیشتر دیده می شود. البته نباید فراموش کرد که خطر کبد چرب در افرادی که فقط شکم دارند، بیشتر از افرادی است که تمام بدن آنها چاق است. این فوق تخصص گوارش و کبد تشریح کرد: کبد چرب مانند بمب ساعتی است که علامتی ندارد و آرام آرام پیشرفت می کند و در نهایت به سیروز کبدی (کبد خشک) منجر می شود و یک مرتبه فرد متوجه می شود شکمش آب می آورد و ورم می کند و ممکن است در نهایت به پیوند کبد منتهی شود. همچنین خطر سرطان کبد در این افراد نسبت به بقیه بیشتر است.