آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۷۰
ایران زمین
۱۵

آغاز به کار کنگره ملی زنان شهیده کشور در سنندج

کنگره ملی زنان شهیده کشور یادواره شهید ناهید فاتحی کرجو با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سنندج آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، دبیر کنگره ملی زنان شهیده کشور، یادواره شهیده ناهید فاتحی کرجو با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره گفت: این کنگره با هدف تجلیل از مقام والای شهدا بویژه شهدای زن و معرفی آنان به عنوان اسوه های ایثار و مقاومت در برابر ظلم به جامعه و بویژه نسل جوان برگزار می شود.

ناهید منصوری با اشاره به تعداد مقالات ارسالی به این کنگره کشوری افزود: از مجموع 135 مقاله ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره، امروز از نویسندگان 20 مقاله برتر تجلیل می شود و در نهایت بعد از برگزاری کنگره مقالات نیز در قالب کتابی چاپ می شود.

وی عنوان کرد: رونمایی از تندیس این شهیده شاخص در یکی از میدان های سنندج و یادمان آن در محل شهادتش در روستای هشمیز و همچنین برپایی نمایشگاهی از ایثارگری های شهدا از برنامه های جنبی این کنگره است.

شهیده ناهید فاتحی کرجو در شانزده سالگی و به جرم دفاع از نظام اسلامی و ایستادگی در مقابل اهانت گروهک های ضد انقلاب به امام خمینی(ره) پس از 11 ماه اسارت در روستای هشمیز از توابع شهرستان سنندج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.