آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۶
صفحه آخر
۲۸

اخبار کوتاه

طراحی احصایی

اگرچه او را به عنوان طراح صحنه می شناسیم اما سیامک احصایی تجربه کارگردانی و بازیگری هم دارد. سیامک احصایی به عنوان طراح صحنه با نمایش «سردار مهر و ماه» نوشته محمدرضا کوهستانی و به کارگردانی حسین پارسایی همکاری می کند. احصایی درخصوص طراحی صحنه این نمایش گفته: سطح صیقلی سفید با دیوارهای جانبی سفید رنگ و اشیایی که به فراخور صحنه از سقف آویزان می شوند، جلوه های بصری این اثر را نمایان می کنند. طراحی صحنه نمایش «سردار مهر و ماه» متاثر از نور، رنگ، انیمیشن و اشیای کاربردی است.

مسابقه آقاخانی

تجربه بازیگری و نویسندگی در عرصه طنز به سعید آقاخانی در عرصه کارگردانی هم کمک کرده است. سعید آقاخانی «مسابقه بزرگ آشپزی» شبکه یک را کلید می زند. این برنامه در 153 قسمت به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهران مهام و آرش ظلی پور با موضوع حواشی پخت و سرو یک غذا است که سری اول این برنامه در تعطیلات نوروز از شبکه یک سیما پخش می شود و به سه استان سفر می کند. «نقطه سر خط»، «خوش نشین ها»، «زن بابا» و... از کارهای آقاخانی در زمینه کارگردانی است.

انتقاد مستور

قلم مصطفی مستور را اهالی ادب و داستان به خوبی می شناسند. او با اشاره به یادداشت برداری برای نگارش یک رمان، از وضعیت نشر کتاب انتقاد کرد: اکنون وضعیت نشر کتاب بسیار نابسامان است و ناشران به خاطر این وضعیت، سیاستگذاری خود را تغییر داده اند و با کتاب ها بسیار سختگیرانه برخورد می کنند. مستور همچنین درباره مشغولیت این روزهای خود گفت: من این روزها خیلی نمی نویسم و در حال یادداشت برداری برای نگارش یک رمان هستم که البته اکنون فقط در حد یادداشت برداری است و پیشرفت دیگری نداشته است.

صدای معتمدی

محمد معتمدی از موسیقی اصیل ایرانی در کارهایش استفاده می کند. آلبوم موسیقی «سراسر مه» به خوانندگی محمد معتمدی و آهنگسازی آرش کامور بزودی از سوی شرکت فرهنگی هنری هنر پارسه منتشر می شود. این اثر در برگیرنده 9 قطعه با کلام و بی کلام همچون وداع، کهن دیار، یادآر، غریبانه، دشت در سوگ، سپیداران، امشب ای ماه، سراسر مه و تکنوازی کمانچه است که توسط آرش کامور بر اساس اشعاری از شاعران برجسته ایران همچون نادر نادرپور، علی اکبر دهخدا، ملک الشعرای بهار، مهدی اخوان ثالث، شهریار و شاملو آهنگسازی شده است.