آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
حوادث
۱۹

سارقان الکترونیکی در شیراز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقانی که از حساب های الکترونیکی مشتریان بانک های مختلف در کشور سرقت کرده بودند، در استان فارس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، سردار سجادیان افزود: سارقان دو نفر هستند که یکی از آنان دارای مدرک مهندسی بوده و دیگری نیز دوره های فنی را طی کرده است و هر دو اشراف کاملی بر سیستم های رایانه ای و الکترونیکی دارند.

وی در ارتباط با شگرد سارقان گفت: آنها با نصب دوربین و تلفن همراه در محل دستگاه های کارتخوان، شماره رمز استفاده کنندگان را تصویربرداری کرده و پس از آن که شماره کارت عابربانک را نیز با استفاده از دستگاهی که خودشان ساخته و در دهانه ورودی کارت دستگاه های کارتخوان نصب کرده بودند، برمی داشتند، اقدام به تهیه کارت جعلی و برداشت از حساب می کردند.

سجادیان با یادآوری این که این سارقان در شهرهای تبریز، تهران، کرمانشاه و شیراز سرقت کرده اند، گفت: این دو سارق در یک روز حدود 45 میلیون تومان از کارت عابربانک مشتریان بانک های مختلف، برداشت کرده بودند.

وی تصریح کرد: سارقان برای آن که شناسایی نشوند، هنگام نصب تجهیزات روی دستگاه ها و برداشتن این تجهیزات، از ماسک استفاده کرده بودند اما پلیس با هوشیاری، آنان را که سابقه ای هم ندارند، شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی فارس عنوان کرد: این دو سارق با افتتاح بیش از هفت حساب با مشخصات و نشانی های متفاوت، پول های سرقت شده را به این حساب ها منتقل می کردند.

سجادیان با بیان این که تحقیقات از این دو سارق ادامه دارد، گفت: رسیدگی به پرونده با ثبت صد فقره شکایت درباره برداشت غیرقانونی از کارت های الکترونیک شروع شد و پس از پیگیری پلیس فتا در فارس، این تعداد تاکنون به 300 فقره شکایت از سراسر ایران افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی فارس یادآور شد: پس از استعلام از بانک های مختلف و دریافت پاسخ، حجم رقم سرقت شده اعلام می شود.