آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
حوادث
۱۹

دستگیری سارقان مسلح بانک ملی ایلام

فرمانده انتظامی ایلام از دستگیری سارقان بانک ملی شعبه بلوار جنوبی حضرت امام(ره) شهر ایلام خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار دولتی با اعلام این خبر گفت: در پی یک فقره سرقت از بانک ملی شعبه بلوار جنوبی حضرت امام(ره) شهر ایلام در هفته گذشته، جستجوی پلیس برای دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه آغاز شد.

وی افزود: سارقان 24 ساعت بعد از سرقت با اقدام اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.

وی یادآور شد: عاملان این سرقت سه نفر بودند که دو نفر از آنان که به شهرهای تهران و مریوان گریخته بودند، با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دستگیر شدند.

دولتی با اشاره به این که سارقان بیش از 27 میلیون تومان پول از بانک سرقت کرده بودند، خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و برخورد موتورسیکلت سارقان با یک دستگاه خودروی عبوری سارقان پول را در محل رها و فرار کردند.

وی با بیان این که دو قبضه سلاح کمری از سارقان کشف و ضبط شد، تصریح کرد: پرونده این متهمان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

فرمانده انتظامی ایلام به سخنان رئیس قوه قضاییه مبنی بر برخورد جدی با بر هم زنندگان امنیت و جرائم خشن اشاره و عنوان کرد: نیروی انتظامی استان با زورگیران و مخلان نظم و امنیت در استان قاطعانه برخورد می کند.

یکی از متهمان به نام حمید که دارای بیش از 19 سابقه سرقت است در این نشست خبری حضور داشت، درباره انگیزه اش از این سرقت به خبرنگاران گفت: بیش از 30 میلیون تومان دیه بر اثر یک درگیری باید پرداخت می کردم و چون پولی نداشتم، دست به چنین کاری زدم.

وی ادامه داد: با دادن موادمخدر توهم زا به همدستانم، آنان را اغفال کردم و 15 روز قبل از سرقت با خریدن نقاب، کلاه و سلاح، آماده سرقت شدیم و با دو همدستم دست به چنین اقدام ناشیانه زدم که بسیار پشیمان هستم.

متهم ردیف دوم نیز به نام اشکان بیست ساله گفت: حمید یک شب در هتل به من موادمخدر داد که بیش از 24 ساعت خواب بودم و بعد از این که بیدار شدم، از من خواست در سرقت وی را همراهی کنم وگرنه معتاد بودن مرا لو خواهد داد.

متهم ردیف سوم هم گفت: حمید مرا با حیله اغفال و با سلاح تهدیدم کرد اگر او را در این سرقت همراهی نکنم، مرا خواهد کشت.