آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
جامعه
۱۷

طرح «شهاب» تا سال آینده سراسری می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که از سال آینده طرح شهاب (طرح شناسایی استعدادهای برتر در مدارس دولتی) در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، ورود استان خراسان شمالی به طرح پایلوت شهاب بود که اجرایی شد.

مهری سویزی با بیان این که طرح شهاب بدون تبلیغات اجرا می شود، افزود: نمی خواهیم طرح شهاب از سوی بنگاه های تجاری که با نام کلاس های آموزشی فعالیت می کنند، مورد سوءاستفاده قرار گیرد و کرکره دکان هایی بالابرود که می خواهند کلاس های شهاب پروری برگزار کنند.

وی با بیان این که طرح شهاب، یک حرکت علمی در جهت عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به مدارس دولتی است، ادامه داد: این طرح معلم محور است و معلمان حاضر در طرح شهاب نسبت به این موضوع، آگاه سازی، حساس سازی و فعال سازی می شوند تا دانش آموزان را با دقت بیشتر مورد مطالعه قرار دهند و فقط دانش آموزی که نمره اش 20 است، جلوی چشم معلم درخشش نداشته باشد.

سویزی اضافه کرد: در این طرح معلم یاد می گیرد که استعدادها گوناگون است و تنها استعداد تحصیلی نیست، بلکه استعدادهای مختلفی مانند حرکتی، هنری، کلامی، منطق و ریاضی نیز وجود دارد.

به گفته وی در این طرح، معلم مشاهدات خود را روی برگ های ویژه ای یادداشت می کند و کل کار به کارگروهی که پیش بینی شده است، ارائه می شود تا آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان این که این طرح با اضافه شدن استان خراسان شمالی، در هفت استان اجرا می شود، گفت: استان های پایلوت این طرح اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، خراسان جنوبی، کرمانشاه و هرمزگان را شامل می شود.

وی با تاکید بر این که از سال آینده طرح شهاب در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: نامه ای با امضای معاون علمی رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش به معاونت توسعه برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه شده است تا شهاب یک ردیف مستقل مالی در بودجه داشته باشد.