آرشیو یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۸۹
جامعه
۱۷

تمدید مهلت تکمیل ظرفیت آزمون ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تا روز سه شنبه پنجم دی تمدید شد.

به گزارش ایسنا، داوطلبانی که تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند تا ساعت 24 روز سه شنبه پنجم دی سال 91 نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

همه مردودین آزمون کارشناسی ارشد 91 و آن دسته از داوطلبانی که در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند، اما اقدام به ثبت نام نکرده اند نیز می توانند برای ثبت نام مجدد در مرحله تکمیل ظرفیت بهمن انتخاب رشته کنند. همچنین متقاضیان باید به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.orgمراجعه و با تهیه کارت اعتباری 12 هزار تومانی نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

هر فرد می تواند ده کد رشته را انتخاب و در سایت ثبت نماید. لذا به داوطلبان توصیه می شود بدون دغدغه و با آسودگی و براساس علاقه این کار را انجام دهند تا بتوانند در رشته / محل مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

اعلام جزئیات تغییر رشته دانشجویان کارشناسی

شرایط و جزئیات تغییر رشته دانشجویان بر اساس آیین نامه جدید کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آیین نامه دانشجوی دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایطی می تواند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در یک گروه آزمایشی دیگر و در همان «موسسه آموزش عالی» تغییر رشته یا گرایش دهد.

شایان ذکر است، وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان «موسسه»، کمتر نبودن نمره اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در «موسسه» (در سال پذیرش)، امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات مجاز باقیمانده، موافقت گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی موسسه برخی از شرایط لازم است.دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط برای یک بار می تواند با رعایت شرایط فوق، تغییر رشته یا گرایش دهد. تغییر رشته در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است، اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده امکان پذیر است.